Obchod se šikmou střechou
V portugalském městě Ansião vznikl nový obchod s dámským vybavením. V původně temném, až skličujícím prostoru jej vytvořil architekt Bruno Lucas Dias. Jak? Udělal z něj archetypální dům se šikmou střechou.

pokud Vás interiérový design a architektura skutečně zajímá, vytvořte si Homepix účet a my Vám každý týden zašleme email s výběrem nejlepších článků a fotek, které se zde publikovali.
V portugalském městě Ansião vznikl nový obchod s dámským vybavením. V původně temném, až skličujícím prostoru jej vytvořil architekt Bruno Lucas Dias. Jak? Udělal z něj archetypální dům se šikmou střechou.
Autor: Bruno Lucas Dias
Studie: 2016
Realizace: 2016
Plocha: 30 m2
Místo: Ansião I Portugalsko
Nepřívětivý prostor vybízel k proměně. Tvůrce použil březové latě, z nichž sestavil rámovou konstrukci. Ta modeluje prostor a zároveň bude sloužit k prezentaci výrobků. Do prostoru umístil pouhopouhé 3 kusy nábytku: prodejní pult, zrcadlo a malý domek. Vše ještě podtrhuje práce se světlem.
„Archetyp. Věc symbolická. Odkaz. Úderný moment, který jasně promluví k návštěvníkovi. Geniální architektonický prvek? Ne univerzálně. Vyžaduje pozornost a soustředění. Hrozí nad-užití nebo zneužití. Nepřiměřenost. Opatrnost je na místě!“
Stejně tak minimálně pojatý je i prodejní pult. V podstatě jde jen o hranol obložený prkny, vrchní deska je lakovaná a jsou v ní otvory pro vedení k pokladně. Nic víc! Dveře za ním vedou do zázemí prodejny.
Chcete si něco vyzkoušet? Je zde jediné zrcadlo! Uložené je v březovém rámu. Jediný materiál prostupuje celým prostorem. Dále je zde pouze bílá a efekty světla. Produktům tak nebude nic ani v nejmenším konkurovat.
Obchod se vstupem architekta proměnil v pomyslný interiér domu. Do něj je následně vložen dům druhý. Bude v něm vystaveno prodávané zboží. Je to zajímavá hra s tématem pozitivního a negativního objemu.
Běžný kubický prostor je vyplněn tak, aby symbolizoval archetypální sedlovou střechu. Hmota je však pouze naznačená, jde jen o březový rám, který bude zároveň sloužit prezentaci produktů.
Při nákupu si málokterý návštěvník uvědomí, že samotný obchod, prostor přímého prodeje, je jen částí. Prakticky vždy se nemalá část skrývá a vědí o ní pouze zaměstnanci. Podobné je to ve většině provozů.
Jednoduchost na všech frontách! Prostý dřevěný rám bez patrných detailů a volně zavěšené žárovky. Ty jsou dnes „nezbytností“ každého soudobého interiéru. Snad už trochu nadužívanou „nezbytností“.