Prostor pro produkt
Znáte obchodní domy přeplněné nabídkou zboží? Jeden kus se tísní vedle druhého tak, aby byl zákazník zaplaven množstvím. Ovšem lze to i jinak! Příkladem je Flagship store podle návrhu španělského studia fala atelier.

pokud Vás interiérový design a architektura skutečně zajímá, vytvořte si Homepix účet a my Vám každý týden zašleme email s výběrem nejlepších článků a fotek, které se zde publikovali.
Znáte obchodní domy přeplněné nabídkou zboží? Jeden kus se tísní vedle druhého tak, aby byl zákazník zaplaven množstvím. Ovšem lze to i jinak! Příkladem je Flagship store podle návrhu španělského studia fala atelier.
Autor: fala atelier
Projekt: 2015
Místo: Oporto I Portugalsko
Původní obchod s obuví neprodělal od 80. let žádnou změnu. Naopak postupně chřadl a chátral. Bylo proto rozhodnuto a radikální proměně – vše původní muselo pryč. Na druhou stranu poměrně malý rozpočet na celou renovaci (6000 €) nedovoloval příliš velkorysosti. Celý interiér byl proto natřen bílou barvou a doplněn intenzivním osvětlením. Dispozice je velmi hluboká, a tak bylo nutné vytvořit příjemnou atmosféru i úplně vzadu. Tam také vznikly tři převlékací kabinky. Vstupy do nich halí jen závěsy a mají navíc velmi neobvyklé rozměry 300 x 60 cm. Do klasického prostoru tak vstupuje poměrně neočekávané měřítko. Jako nábytek byly použity staré kovové konstrukce. Měly dvě zásadní výhody – byly levné a nabízely maximální variabilitu, takže každý druh oblečení může mít speciální rozměry věšáku. Rozmístěny byly po ploše naprosto volně a působí tak spíše vystaveným dojmem. Jako v galerii.
Jediným výrazným prvkem je vstup s pokladnou. Obložený mramorem stojí hned u vstupu a kontrastuje tak se silně neutrálním interiérem, ve kterém dominuje produkt, tedy kusy textilu.
„Máte dvě možnosti. Ukázat co nejvíce produktů na malé ploše a tedy širší nabídku, a nebo méně produktů, ale velkoryseji. Obě možnosti mají bezpochyby své výhody. Jedno je ale jisté. Obecně stále více nejde jenom o produkt, ale o „atmosféru“ kolem něj. A pokud ho představíte jako něco výjimečného, ne masového, muže to mít velký efekt.“
Tři převlékací kabiny jsou snad až příliš na takto malý obchod. Ničemu to však nevadí. Žluté závěsy a netypický vstup vnášejí do interiéru zajímavý prvek. Prvek, který je v obchodě vždy schován někde za rohem, je zde hrdě přímo na očích a dominuje zadní části obchodu.
Kovová konstrukce věšáků je velmi subtilní. Vnímaní jednotlivých kusů oblečení tak vůbec nic nekonkuruje. Navíc byly levné a jsou jednoduše přemístitelné. Ideální volba.
Půdorys jasně dokazuje, jak volně jsou jednotlivé prvky rozmístěny po interiéru. V nakupujícím je tak skoro vyvolán pocit, že není v obchodě, ale v galerii. Navíc je zde poměrně málo zboží, rozhodně méně než obvykle.
Oblečení nejen že je volně rozmístěno v ploše, ale stejně je tomu i ve vertikální rovině. Každý věšák má svou specifickou výšku a přesně tak pasuje k jednotlivým kusům.
Mramorem obložená pokladna dominuje vstupu do obchodu. Nejde ji přehlédnout. Na druhou stranu jsou její rozměry voleny tak, že zákazníkovi nic nebrání v postupu do hloubi prodejny.