Café ATLAS
Pokud naleznete v interiéru původní mramorovou podlahu a obložení, máte o působivý výsledek postaráno. Martin Hrdina k tomu přidal ještě něco navíc a výsledek k působivosti přidává ještě vtip a nadhled.

pokud Vás interiérový design a architektura skutečně zajímá, vytvořte si Homepix účet a my Vám každý týden zašleme email s výběrem nejlepších článků a fotek, které se zde publikovali.
Pokud naleznete v interiéru původní mramorovou podlahu a obložení, máte o působivý výsledek postaráno. Martin Hrdina k tomu přidal ještě něco navíc a výsledek k působivosti přidává ještě vtip a nadhled.
Autor: Ing. arch. Martin Hrdina
Studie: Prosinec 2012 - Únor 2013
Realizace: Únor - Duben 2013
Plocha: cca. 130 m²
Místo: Sál Břetislava Bakaly, Žerotínovo náměstí 6
„Velice zajímavý design interiéru, ...“
pro autora článku Silvie Svobodová (4.8.2015)
Atlas je trochu jiný než ostatní realizace autora. Může za to nesmírně silná, ale zároveň velmi klidná a důstojná estetika mramorových obkladů. Je těžké se v takovém prostředí autorsky vyjádřit. Martin Hrdina k tomu použil tapetu, která má více než 13 m. Mobiliář je z bukového masivu a ohýbaných profilů. Doplňují ho židle podle návrhu Marcela Breuera z 30. let, které byly repasovány. Každý stůl má uprostřed malou vitrínu, jejíž obsah se v průběhu času obměňuje. Nikdy tedy nesedíte u stejného stolu, i když je pořád na témže místě. Na stropě jsou ručně malovaná svítidla.
„Adolf Loos, klasik světové architektury napsal článek Ornament a zločin (1910). V textu mluvil o tom, kdy je ornament jen zbytečností, která bere prostor a pozornost jiným prvků. Mluvil o ornamentu klasickém. Co je ale ornamentem dnešní doby? Soudobý ornament většinou ztratil původní umělecké chápání, naopak získal na přirozenosti. Proměnil se v kresbu povrchu a materiálů či grafické efekty. V Café Atlas je to bezpochyby výrazná autorská tapeta. Je to kresba mramorových obkladů a podlahy, je to struktura dobového masivu na mobiliáři. Bez ornamentu by Café Atlas nebyl tím čím je. Nezapomínejme dnes na ornament, musí přežít.“
Vše je světlé a jednoduché. Důležité jsou detaily – motivy na tapetě nebo svítidlech, a jemné struktury dřeva a mramoru.
V popředí je tzv. elektrifikovaný stůl určený pro návštěvníky, kteří chtějí pracovat na svých počítačích.
Sám autor, Martin Hrdina, přiznává: „Tu tapetu chci domů!“
13 m dlouhá tapeta je složena z více než 400 motivů. Použity jsou ilustrace ze starých atlasů, anatomických příruček či komiksů.
Velká prosklená stěna zajišťuje bohaté prosvětlení a hlavně bohatý kontakt s exteriérem. Výhled do zeleně a na Červený kostel obohacuje interiér o další rozměr.