Plynoucí prostor
Z prostorem se dá pracovat různým způsobem. To, že křivka není mrtvá, dokázali architekti ze studia Julien Joly Architecture.

pokud Vás interiérový design a architektura skutečně zajímá, vytvořte si Homepix účet a my Vám každý týden zašleme email s výběrem nejlepších článků a fotek, které se zde publikovali.
Z prostorem se dá pracovat různým způsobem. To, že křivka není mrtvá, dokázali architekti ze studia Julien Joly Architecture.
Autor: Julien Joly Architecture
Studie: 2013
Plocha: 55 m2
Místo: Paříž, Francie
Zadání plná omezení často vedou k nápaditým řešením. Omezená půdorysná plocha je toho zářným důkazem. Architekti potřebovali prostor rozčlenit na jednotlivé funkce a přitom co nejvíce využit omezeného světla. Kuchyně byla přesunuta co nejvíce dozadu, koupelně byl vyčleněn malý prostor bez světla. Naopak ložnice a obytný kout jsou posunuty co nejvíce k hraně domu a tedy ke světlu. Uprostřed zbylo místo pro malou pracovnu. Její zdi jsou vyrobeny z dřevěných latí, takže jasně vymezují soukromí, ale aspoň částečně umožňují průnik světla. Uprostřed zbyl dokonce volný prostor, skoro na taneční parket.
„Prostor je základním architektonickým materiálem. Jeho modelace je pak klíčovým nástrojem práce architekta. Zároveň možná tím nejsložitějším. Prostory lze pojímat kontrastně a jasně, nebo je možné použít měkké modelace oblých hran. Podpořit ji použitým materiálem a hrou světla a stínu. Tak je tomu v případě tohoto bytu. Malý prostor bylo potřeba propojit v jeden co největší celek, aby byl uchován pocit vzdušnosti. Zároveň měla vzniknout jednotlivá zákoutí pro každou funkci. Povedlo se.“
Je příjemné vidět, že i v tak malém bytě se našlo místo na knihy.
Dřevěné latě použité jako zdi umožňují průnik světla. Samozřejmostí je omezený akustický komfort. To však v tak malém prostoru příliš nevadí.
Pracovna je opravdu malá, ale komfortní. Částečně je z ní vidět ven.
Koupelna pokračuje v měkké modelaci prostoru pomocí křivek. Bílá barva kompenzuje omezené množství světla.
Propracovány jsou i detaily. Příjemné jsou jak na pohled, tak na dotyk.
Z půdorysu je patrné, jak jsou používány křivky pro práci z prostorem. Je zde minimum hran, což napomáhá pocitu vzdušnosti.
Axonometrie je velmi názorným architektonickým výkresem.
Světlo přichází pouze třemi okny a navíc jen z jedné strany. Bylo proto nutné uspořádat všechny funkce tak, aby jejich poloha odpovídala světelným podmínkám.