Jak na domácí kancelář?

Hedviga Nosáľová
12. Duben 2015

Nyní nastupuje éra zaměstnání z pohodlí domova. Žijeme ve světě marketingu, IT, webdesignérů a dalších. Většina pozic se přesídlila z otevřených kanceláří domů. Proto je důležité si zajistit místo a vybavení takové, aby určovalo maximální efektivitu a malou (nebo nejlépe neexistující) prokrastinaci. Je totiž možné, že když pracujete z domova, tak se vám vaše práce vleče o něco déle, než je zvykem. Jak tedy na domácí kancelář?

Vyberte si správné místo

Vaše první a vlastně nejdůležitější rozhodování bude vybírání místa pro vaší novou domácí kancelář. Jestliže nedisponujete žádným volným pokojem ve vašem domě nebo bytě, o to víc uváženější buďte. 

 

* Využít můžete menšího volného místa ve vaší ložnici nebo obývacím pokoji. V tomto případě si nejspíš budete muset najít čas na případné přemístěn nábytku, abyste dosáhli neefektivnějšího umístnění nové kanceláře. 

* Každopádně, vybraný prostor by neměl být přeplácaný - mnoho barev a hodně kusů nábytků je pasé. Jestli je, tak se snažte o zminimalizovaní těchto věcí.

* Pokud se už rozhodnete mít pracovnu v ložnici nebo obývacím pokoji, tak dbejte na to, aby se nacházela odvráceně od televize a dalších rušivých elementů. Během vaší práce by určitě televize neměla běžet. Výzva bude přesvědčit vaše příbuzné, aby nevyužívali a nevytvářeli žádný rušivý element v průběhu největší koncentrace - tohle je největší nevýhoda, kterou pracovna ve společných prostorech může mít. 

Vybavení

Samozřejmě se kancelář neobejde bez nutného vybavení - je potřeba si pořídit kvalitní křeslo, ve kterém vydržíte sedět několik hodin. Při vybírání vhodné židle buďte tedy nanejvýše obezřetný a vybírejte pečlivě. 

Jaká by měla být ideální kancelářská židle?

* Měla by být polohovatelná 
* Měla by být dostatečně měkká na to, abyste netrpěli po kratší době bolestmi zad
* Měla by být s opěrkami - domnívám se, že bez opěrek to ani nelze!
* Ideální a pohodlnější je na kolečkách

Úložné prostory jsou nedílnou součásti pracovny

Trh nabízí opravdu neuvěřitelné množství kancelářského nábytku, takže je rozhodně z čeho vybírat. Měli byste mít tolik poliček, komod, regálů, kolik je potřeba. A měli byste lehce udržovat pořádek - přeplněné regály nejsou tím pravým. 

Technika

Je nadevše jasné, že pracovna potřebuje techniku. Počítač, notebook nebo laptop, tiskárnu - nejlépe se všemi možnými funkcemi, popřípadě  skartovačku, fax. Vybírejte si kvalitní a spolehlivou techniku, to je věc, na které by se šetřit nemělo. 

Zásobte se kancelářskými potřebami 

Zásobte se dostatečným množstvím všeho potřebného, abyste v případě potřeby neběhali z jedné místnosti do druhé a pracně nehledali třeba sešívačku. U toho většinou zakopnete o dítě, které vás nepustí a je po práci. Udržujte tedy pořádek, zásobte se potřebným. Chaos opravdu není inteligentní nepořádek, ale lenost. 

Dekorace

Určitě nezapomínejte na sladění barev, dodání milého akcentu a na... květiny! Celý den jste obklopení pouze technikou, která vytváří velké množství škodlivého světla. Toto světlo může pomoci eliminovat právě živé květiny. Kromě toho pročistí vzduch a bude se vám lépe dýchat. S dobrou náladou jde všechno lépe, proto nezapomeňte na veselé obrázky, například vaší rodiny, domácího mazlíčka. Anebo si vytvořte nástěnku přání, na kterou si pověsíte vaše tajná přání, cíle, které vás stimulují k lepšímu a efektivnějšímu výkonu.